Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2010. április 17., szombat

Dumagép

Beniről most már tényleg elmondható, hogy folyékonyan, (és egész nap megállás nélkül) teljes mondatokban beszél.
Most ott tartunk, mint 1,5 évesen a szavakkal, hogy már nincs értelme írogatni, hogy miket mond, mert gyakorlatilag mindent. Nagyjából helyesen használja a névelőket és a ragokat is.
Azt még nem mondja, hogy „én”, még mindig hozzáteszi hogy Beni. Pl.: „Láttam Beni nagy emeletes buszt.”
Jól lehet vele már beszélgetni is. Minden kérdésre válaszol és már ő is kérdez. Pl.: „– Gyere Beni dobjuk be a szennyest a mosógépbe! – Együtt?”
Ma reggel megállt az asztalnál, széttette a kezeit és megkérdezte: „Hogy került ide a szivacs?” „Hogy került ide a kalapom?”
Előtte meglátott egy szöszt a szőnyegén és elkezdte a kis monológját: „Apa, itt egy morzsa, feltakarítom összes morzsát a porszívóval szőnyegen…”
Aztán kicsit megütötte a lábát, erre: „Eltört a lábam” És ilyenkor sajnálni kell, de egy puszi után egyből elmúlik a fájdalom.
Tegnap otthagytam a dédiéknél, amíg bevásároltam. Elköszönésnél utánam kiabált, hogy „Vigyázz magadra Anya!” Mikor visszamentem, nem győzte mesélni az élményeit: „Láttam dédivel nagy kamiont, felemelte az emelőkosarat, emelte a konténereket, vitte a szemetet…”
Egyre gyakrabban szerepjátékozik a figuráival és az autóival. Pár perce megfogta a kisvakondját és elkezdett beszélni: „Hozom a vakondot, van szeme, orra, haja, pocakja, keze. Gyere vakond, indulj busszal végállomásra, hozok takarót…”
És ilyen szövegeket mondogat egész nap. Sokan mondták, hogy az lesz a legjobb időszak, mikor megtanul beszélni, és tényleg!

Túl vagyok a terheléses vércukor vizsgálaton. Nem volt olyan szörnyű a cukros víz ivás, mint ahogy a legtöbben mondták, de a lényeg amúgy is az, hogy az eredményem teljesen jó lett. Jövő hét kedden végre megint ultrahangra megyünk, olyan lassan telnek el ezek a 6 hetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése