Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2010. június 12., szombat

Felnőttes szövegek

Hihetetlen, hogy egy ilyen kis gyereknek elég egyszer elmondani valamit és azonnal megjegyzi. Vagy el se kell mondani neki, csak ráragad, amit tőlünk hall. Beninek rengeteg olyan szövege van, amin eléggé meglepődünk, hogy egy 2 éves szájából halljuk. Próbálok összeírni pár példát:

"Összeszedem a csekkeket, elmegyek a postára, befizetem."

"Apa felraktátok a szarufákat?" (Beni ellenőrizte a teraszfedési munkálatokat)

"Zozó, hozd vissza azonnal a projektorom kábelét!"

"Apa a Viduxban dolgozik, számítógépet szerel Bocival."

"Anya, nézzük a Benit, a Ramada-sat" (A nyaralásos videót szeretné nézni)

"Ideköptem a folyadékot" (Kicsöppent egy kis nyál a szájából)

"Folyik az orromból a víz, kifújom."

"Én fizettem a zöldségesnél a néninek nagy pénzzel."

"Megyek Ikeába, veszek bútort."

"Csináltam pizzát, rakok rá ketchupot is."

"Nem vagyok baba, fiatalember vagyok."

"Ez az apa Toyotája." (Lát egy ugyanolyan autót)

De szép Thomas-os zoknid van Beni. "Az nem a Thomas, hanem a James" (De azt is tudja, hogy Percy, Gordon, Emily, Toby, stb...)

"De szép lett a hajad Apa, kopasz lettél?" (Apának levágták a haját)

Tegnap nagyon örültem, mert a bölcsiben azzal fogadtak, hogy Benike megevett 2 tányér paradicsomlevest, és utána a másodikat (rántott hal) is szépen megette. Ráadásul mondták, hogy Beni nagyon szépen beilleszkedett és hogy mennyire jól érzi magát. A web-camerán én is úgy látom, hogy szeret ott lenni, de azért örülök, hogy a bölcsis nénik is ezt mondják.
A másik dolog aminek örülök, hogy egyre jobban megkedveli a gyümölcsöket. Tegnap uzsonna után kért itthon görögdinnyét, amit együtt vettünk a zöldségesnél. Én közben elkezdtem epret enni, eddig ő azt nem szerette, de most kért tőlem és ízlett neki. A sort barackkal folytatta, majd szőlővel fejeződött be a gyümölcsevés. Este is gyönyörűen vacsorázott, hideget ettünk és még a lilahagymából is lakmározott egy kicsit.

Szemüveg ügyben ott tartunk, hogy mivel nagyon-nagyon ellenáll és semmivel nem lehet meggyőzni, hogy felvegye, ezért muszály kicsit erőltetni a dolgot, hogy haladjunk egyről a kettőre. Ha lefogjuk, akkor rá tudjuk erőltetni, persze közben kapálódzik, és ordít, hogy nem kell. Aztán beszélni kell hozzá folyamatosan, hogy eltereljük a figyelmét és így szép lassan megnyugszik. Ilyenkor megmondjuk neki, hogy elengedjük, de csak ha nem veszi le a szemüvegét. Közben persze nekünk nagyon rossz érzés, hogy olyan dolgot csinálunk vele, ami neki rossz (legalábbis az ő szemszögéből nézve). Volt már, hogy sikerült úgy elterelni a figyelmét, hogy majdnem fél órát is rajta volt, de egyelőre nem lát benne jól vagy csak furcsa neki, úgyhogy teljesen lefele néz, hogy ki tudjon kukucskálni felette. Ez egy speciális prizmás lencse, amit állítólag elég nehéz megszokni, de remélem, hogy ha minden nap rá tudjuk adni egy kicsit, előbb-utóbb elfogadja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése