Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2011. április 5., kedd

Egy kis gasztro

Múltkor a fiúk unokatesójának Emmának a születésnapi buliján nagyon finom tortát ettünk. Túrótorta volt hamis marcipán bevonattal. Gondoltam, ezt nekem is ki kell próbálni. Első alkalommal csokis muffint sütöttem és annak a tetejére rakosgattam a marcipán formákat. Hát nem mondom hogy könnyen kezelhető massza lett, és az ételfestékkel sem voltam elégedett. Élénkebb színeket szerettem volna, belecsepegtettem a maximális adagot, de mégis nagyon halvány lett. Elvileg piros, zöld és kék festék lett volna, ehelyett lett belőle rózsaszín, halványzöld, és valami türkiz féle. Legközelebb beszerzek valami minőségibbet. Ízre szerintem finom lett, de válogatós Benedek leszedette a marcipánt és csak a muffint ette magában, de az legalább ízlett neki.




















Második nekifutásra egy mandulás répatortát sütöttem. A recepten annyit változtattam, hogy félbe vágtam a tortát és a mázból a két réteg közé is kentem, illetve a tetejét hamis marcipánnal díszítettem. Az íze nagyon jó lett, de a díszítés nem sikerült túl jól. Nekem valahogy nem akar sikerülni ez a marcipánmassza. Annyira ragacsos lett, hogy nem győztem szórni rá a keményítős cukrot, hogy ne ragadjon le, de még így is nehezen kezelhető volt, a cukordarabok meg beleragadtak a mázba, szóval nem lett annyira szép, de a fiúknak tetszett.  
















Azért írok pár szót a fiúkról is.
Barnuska kezd javulni, tegnap elkezdtük az antibiotikumot, a doktornéni mondta, hogy nagyon csúnya a torka, szinte összeér a két oldala és nagyon piros. Tegnap nappal már jobb kedve volt, este csak 37,1 volt a hőmérséklete és éjszaka sem köhögött annyit, csak 1x kellett etetni, aztán kis köhécselés után sikerült visszaaludnia. 
Beninek is nagyon jót tett, hogy ismét mehetett bölcsibe. Jól érezte magát, amikor Apa ment érte, épp az udvaron rohangált és valami pisztollyal lövöldözött. Itthon is mintha kicserélték volna, nem hisztizett, szépen játszott, nem unta meg a játékait, nagyon aranyos volt egész délután. Vacsorára borsófőzeléket evett és még Apa rakott krumpliját is megkívánta. Úgy örültem neki, pár napja még a kedvenceit sem ette meg, most meg saját magától kért egy ételből. A torta is nagyon ízlett neki, persze azt nem árultam el neki, hogy répatorta, mert úgy bele sem kóstolt volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése