Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2014. július 28., hétfő

Nyaralás Zadarban

Múlt héten nyaralni voltunk Horvátországban. Ez volt az első tengerparti nyaralásunk a gyerekekkel és egyben életünk legszuperebb utazása. Nagyon el voltunk kényeztetve. Zadarban voltunk egy családbarát hotelben, ahol all inclusive ellátás volt. Reggeli-ebéd-vacsora svédasztalos rendszerben, ezen kívül napközben is lehetett enni a snack bárban, de annyira tele voltunk folyamatosan, hogy a gyümölcsökön kívül mást nem nagyon ettünk nap közben. Néha egy kis gyrost, mert az isteni volt. Az ital is korlátlan mennyiségben rendelkezésre állt, nagyon kényelmes volt hogy mindig friss hideg üdítőt ihattunk, amikor csak megszomjaztunk. Benne volt a sör, bor, tömény, kávé és a koktékok is. Az ételválaszték hatalmas volt, több teremben volt a terülj-terülj asztalkám, külön tészta ételek, grill sarok, tengeri herkentyűk, stb és minden nagyon finom volt. A fiúk nagyon jól ettek, megkóstoltak mindenféle kagylót, rákot, polipot és ízlett is nekik. A pizza díjnyertes volt, itthon sajnos még nem sikerült ennyire finomat rendelnünk. Nem tudom mi a titka.

Az utazástól féltünk kicsit, mert Ádám nem szeret autózni. Úgy gondoltuk ha hajnalban indulunk, akkor alszanak a kocsiban, de ez nem így lett, nem aludtak vissza, túl izgatottak voltak. Volt pár dugó út közben, így 9 órás volt az odaút, abból Ádám aludt 1,5 órát, a nagyok kb. felet. Ettől függetlenül jól bírták, még Ádám sem sírt, csak párszor nyafogott hogy ki akar szállni meg hogy mikor lesz már a következő alagút. Nagy segítség volt hogy nézték a tableten a meséket, e nélkül biztos rosszabb lett volna.

3 szobánk volt, az egyikben aludtunk mi a két kicsivel, a másikban Beni és Levi a mamáékkal, a harmadikban Gáborék. Kétszobás volt egy apartman, így nagyon kényelmes volt. A szoba a medencékre és a tengerre nézett, gyönyörű volt a kilátás. Eddig azt hittem hogy a gyerekek csak sötétben és csöndben tudnak aludni, de most rájöttünk hogy tudnak aludni világosban és hangos zene mellett is és lehet mászkálni is mellettük a szobában, ha fáradtak, akkor alszanak.

A tengerpart homokos volt, így tudtak a gyerekek sarazni, de Beninek nagyon tetszettek a hullámok is. Nagyrészt inkább a medencéknél voltunk, ott jobban eljátszottak. Volt több nagy medence, fedett is, jakuzzi, a szaunákat ki sem próbáltuk. Beni már 1. nap megtanult leúszni a víz aljára, onnan szedegették fel Levivel a ledobott játékokat. Sokat ugráltak a vízbe a partról meg a papa válláról és persze Gáébornak folyamatosan dobálnia kellett őket. Beni már nagyon jól úszik, egész nap olyan vízben volt, ahol nem ér le a lába és nagyon tetszett neki. Barnus is ügyesedett, megtanult víz alá merülni és ő is beugrott a partról, alámerült és tetszett neki, kivéve amikor az úszógumiból a lába állt az égnek. Ádámban még semmi félelem érzet nincs, ő is lazán beugrott úszógumival. Aztán meg már annyira vagánynak érezte magát hogy nem hagyta hogy fogjuk, ő egyedül akart úszkálni. Kiosztott rendesen: "Menj hátrébb apa, Ádám egyedül, menj szobába apa". Szóval jól bezavarta az apját a szobába.

Napközben sok animációs program volt minden korosztály számára. Gáborék beneveztek mindenféle versenyre, nyertek egy üveg bort palacsintasütő versenyen, meg koktélokat. Gerit benevezték a hamburgerkészítő versenyre, amit sikeresen meg is nyert, így hoztunk haza egy üveg bort.

Este mini disco volt a gyerekeknek, mindig nagy buli volt a színpadon, Ádi volt a fő táncos. Az est fénypontja mindig az volt mikor megérkezett Falky a bagoly, a hotel kabalafigurája, ilyenkor minden gyerek megrohamozta, a mieink is imádták. Voltak különböző előadások, pl. A macskák, amiket a nagyfiúk egy ültő helyükben végignéztek, Ádi meg jött-ment. Este 10-ig lent voltunk minden este, az altatással nem volt gond.

Hazafele úgy döntöttünk dugóban állás helyett maradunk még napközben és később indulunk ha már nem lesz nagy a forgalom. Így maradt még egy fél napunk fürdeni, a gyerekek játszottak egy nagyot a golyós játszóházban, megebédeltünk, ismét pancsoltunk és 4 körül indultunk haza. Ádi a 1,5 órás alvását már a legelején ellőtte, onnantól végig ébren volt, majd mikor éjfélkor hazaértünk, nekiállt itt ugrálni örömében, majd ment játszani. Persze ágyba fektetésnél hamar elaludt. A nagyok ébren voltak végig az úton, az utolsó fél órában aludtak csak el, nem tudom hogy bírták.

Fontos esemény még hogy Beninek a nyaralás alatt kiesett az első foga. Levi is elhagyta az egyik fogát ebéd közben, nagyon elkeseredett, de Benivel addig mászkáltak amíg megtalálták a földön. Kérdeztük Levit hogy bepróbálta -e a szájába hogy biztos a sajátját találta -e meg.

Remélem lesz még részünk ilyen nyaralásba az életben, mert tényleg mindenki annyira jól érezte magát, nem is kívánhatnék ennél jobbat. Nagyon szépen köszönjük a papáéknak hogy ott lehettünk.